צור קשר
הרשמה
חדשות ואירועים

בית הספר כיתות ז-ט מערך התמיכה

חינוך לערכים, סקרנות ולמידה עצמית - כיתות ז-ט מרכז אופק

"לקבל את הילד ביראה, לחנכו באהבה ולשחררו לחירות" רודולף שטיינר

ילדכם בכיתה ו'? מעוניינים שילדכם יעבור בשנה הבאה לבית ספר שיקנה ערכים חשובים לחיים? סקרנות ולמידה עצמית?
מרכז החינוך אופק נותן מענה לשאלת הזהות והגיבוש העצמי של המתבגר הצעיר ומספק מרחב בטוח ומוגן ובית חם לתלמידיו. מקום המאפשר למידה עצמית וצמיחה אישית דרך חוויה וסקרנות.
 
מרכז החינוך אופק הינו מוסד מוכר על-ידי משרד החינוך הפועל על-פי חינוך ולדורף

"מסביבם יש אנשים שהם דוגמא ומופת, מזכיר לי קצת מורים של פעם, דמות סמכותית, ראוייה, אוהבת – דמות לחיקוי. אני סומכת עליהם, יש להם את הזמן, ההבנה והרצון לפתור את הבעיות" (דנה, אמא של איה ונוגה, תלמידות באופק)

אצלנו רואים את הילדים. אנו מתאימים את התכנים הלימודיים ואופי הלימוד לשלבי התפתחותם של הילדים. הלימודים בבית הספר אופק תואמים את לימודי הליבה של משרד החינוך ומאפשרים בבוא העת לגשת לבחינות הבגרות, אך הם לא נועדו להשגת ציונים. החוויה הלימודית נעשיית באמצעות התנסות אישית והעמקה בתכנים. 

תכני הלימוד נרכשים גם באמצעות האינטלקט אך במיוחד בזכות אמצעים נוספים רבים בהם: טיולים, אומנויות, שרטוטים, מוזיקה, תכנון, חשיבה עצמאית ועשייה קבוצתית. 

"אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחוו ילדות אמיתית ונעורים בריאים, שיאהבו ללכת לבית הספר ויחזרו הביתה עם חיוך. שירגישו שייכות לקהילה, שיהיו בעלי אופטימיות, סקרנות, התלהבות ואופקים רחבים ככל האפשר." (עידו, אבא של שקד ונטע, תלמידים באופק)

מטרתנו היא לאפשר לבוגרינו בסיס יציב ומאוזן להשתלבות בכל תחומי החיים, אקדמיים ומעשיים כאשר אנו שמים דגש על ערכי כבוד לזולת וקשר לקהילה. זו המהות של דרך החינוך שלנו, החינוך האנתרופוסופי. 

אם אתם הורים לילדים בכיתה ו' המחפשים בית חם לחינוך ילדכם בקהילה איכותית ונכונים להיות שותפים לדרך החינוך שלנו – אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.


תכנית הלימודים - כיתות ז-ט

תכנית הלימודים בתקופות:

תכנית הלימודים נועדה לענות על צרכי התפתחותם של בני השלוש עשרה הנמצאים בפתחו של גיל הנעורים ופרידה מהילדות. זוהי תכנית עשירה ומגוונת אותה אנו מבקשים לפרוס לפניכם.

השלב הראשון שבו מתעוררים המתבגרים הצעירים לשינויים המתרחשים בתוכם לובש אופי לא מאוזן. רבים מהם חשים  מבוכה וביישנות וקשה להם להפנות מבט כלפי חוץ. עמדתם נתפסת מאד סובייקטיבית ועסוקה בעצמה. כדי לחזק את עמדתם בעולם ניראה רבים מהם נאספים בחבורות רעשניות כדי לכסות על תחושת הבדידות והביישנות. כמיהה לקשרי נפש עמוקים, לקשר והיכרות עם המין השני באופן חדש נולדת אצל רבים מהם באופן טבעי ובריא. גילויי אלימות אצל בנים ועיסוק מופרז בעצמן אצל הבנות הן תופעות מוכרות.

בגיל זה הצבת אידיאליים חברתיים וחשיפתם לדמויות מופת חשובה מאד. זו תשובה לכמיהתם להזדהות עם דמויות הראויות לחיקוי בעולם של המבוגרים. בגיל זה יש חשיבות מיוחדת ללווי האישי של המחנך, מעבר לנשיאת הכיתה.  לכל מתבגר חשוב לחוש שרואים אותו באמת. רק במרחב נפשי נכון הוא יחוש בטחון ויוכל להביא את עצמו ואת כישוריו.

תכנית הלימודים, אמורה לתת תשובה לחשיבה המבשילה בתוכם וכוללת אתגרים הדורשים חשיבה עצמאית.
אתגרים אמנותיים ומוזיקליים ממלאים את נפשם ומהווים אלטרנטיבה להלך נפש ציני וביקורתי.
עשייה משותפת מאפשרת להם לחוש את היכולות הצומחות בתוכם כבודדים וכקבוצה 

מדעים

פיזיקה

כימיה

היגיינה ותזונה

אסטרונומיה

גיאומטריה

מתמטיקה

גיאוגרפיה



תחומים הומניסטיים:

היסטוריה

כתיבה יוצרת

לשון

תנ"ך

שיעורי מקצוע

שנת התבגרות ופעילות שנתית




‪Google+‬‏ | דף הבית | מי אנחנו | חזון וערכים | דרך החינוך שלנו | חינוך וולדורף | בית הספר | גני הילדים | מבט אל העתיד | שאלות ותשובות | יצירת קשר | הרשמה

טלפון 04-6251370 | פקס 04-6251376 | info@merkazofek.co.il aa